20130512

KEMAS OOIII KEMAS!

Hari minggu lepas-lepas...aku kemas-kemas barang kat rumah.kemas?ye kemas....
.
.
.
.

kemas?

eh, pelik sangat ke aku dan kemas?*dush3,hambek nih*

Dan..jeng jeng jeng..

Tengah kemas-kemas, aku terjumpa ni..

search google keyword "lipas"..eeeehh,geli nok!cepat2 cari gambo lipas cute2.
*betapa prihatinnya daku*


Tapi lipas bukan adalah watak utama dalam entry ni.

Aku jumpa benda ni

hooo..glove tu bukan bermaksud aku budak medik.

Waktu sem 5 dan sem 6,aku ada buat satu projek.Projek BESAR.Berjuta-juta punya projek.Kalau fail aku kena jawab dengan CEO dan dipecat,tapi ada seorang jejaka telah menyelamatkan aku dari situasi itu dan membawa aku lari bersamanya.Eh.Eh*mode baca nobel terlebey*

SEMULA

Aku ada buat projek.FINAL YEAR PROJECT(FYP).Wajib buat.Kalau nak grad lah.Individu.Setiap pelajar tajuk yang berbeza dan proudly present tajuk projek aku..ececeh..

PREPARATION AND CHARACTERIZATION OF SILICON NANOSTRUCTURES BY MAGNETRON SPUTTERING.

Wah.Macam berjuta-juta punya projek tak?Heee..

Banyak pahit dari manisnya *dugaan nak berjaya kan orang kata*

Sebab aku punya tajuk ni kat Malaysia tak ada orang buat lagi. So,nak cari reference agak payah. Contoh kalau nak cari jurnal, jumpa satu ja yang betul-betul macam ada kaitan.Jurnal lain pun ada tapi bahan yang berlainan macam silicon ganti dengan zinc or silver or blablabla..

gigih kan?kan?.....kan?

Dan kebanyakan kawan-kawan aku dapat senior (master) yang boleh bantu dalam projek diorang.Sama ada senior tu berpengalaman atau projek tu mempunyai peluang untuk dimasukkan dalam thesis diorang.

Tapi,bagi kes aku dan sorang lagi kawan aku tak mempunyai senior.Jadi supervisor tolong carikan senior untuk kami.Supervisor panggil 2 orang senior tu datang ke makmal.

Bila face to face berjumpa dan supervisor introduce kami kat senior,air muka senior yang bakal bantu aku berubah.Aku tahu.Petanda.Petanda buruk dalam perjalanan projek aku.Sebab kawan aku pun perasan riak wajah senior tu berubah.

And here we go.Segala petanda menjadi benar belaka.Tiada yang benar melainkan benar-benar belaka.Haha.*lame joke* Tak apalah,pernah terfikir jugak nak give up.Tapi,aku ada kawan-kawan yang sudi tolong aku.Mereka ni lah  Juya (selalu dengar aku punya bebel-bebel,hee) , shida (pun selalu dengar aku bebel-bebel) , adiy ngan mira (punn selalu dengar aku bebel-bebel) . Kiranya diorang ni..

ketawa bersama,menangis bersama..*ok,takat ni,x mo sambung*

Tapi,itu semua pengalaman.Bila dah kerja ni,serius gilos nak belajar balik *nampak tak ketidaksyukuran aku*.

So kesimpulan entry aku kali ni....kemaslah bilik anda untuk mengingati kenangan dulu.weeee...















3 comments:

  1. Jummmmmaaaaaaaaaaaaa..Rindu!
    rindu kenangan dulu.susah payah,kental,zombie pulun buwat thesis.same goes to me.setiap kita,fyp,ade kenangan masing2..T_T..lebiu much2 kat ang.. jangan lupe daku dalam ingatan mu.. <3 <3

    ReplyDelete
  2. wehhh..ada lagi? yg glove tu xle blah..lama benorrr ang simpan. almost one year. kan? kan? ke dah lebih?

    ReplyDelete
  3. aadila <> kenangan yang tidak dapat dilupakan.serius,rindu suasana tu balik,rindu masa duk kat rumah sewa,rindu masa kita pindah bilik kat kolej sebab kena balik lambat.

    kisah lalu <>naseb bek tak berkulat lagi.muahaha.dah lah bekas kak tu pun tak bagi lagi.mintak2 dia halalkan.weeee.

    ReplyDelete