20130415

USIA

"Ramai orang anggap saya lebih muda dari usia sebenar"

"Wajah saya tampak lebih muda dari usia dengan memakai krim antiseptik."

Tampak muda kan?kan? *tampar nak?*

Mesti pernah nampak iklan macam ni kan?Telinga korang ada terngiang-ngiang tak dengan ayat ni?Aku selalu terdengar sebab terjadi satu "eksiden" ni kat aku.Bermulanya begini..*flashback hitam putih*

Aku tengah sembang-sembang dengan sorang makcik.eh eh.dengan sorang akak ni kat tempat kerja.Bukan niat aku nak curi tulang.Tapi barang untuk production tak banyak.Aku pun tumpang sekaki lah walau kerja kat pejabat berlambak-lambak tak hengat!Sekaki ja waktu sembang tu.

Tengah sembang-sembang,kitaorang terkeluar pasal umur budak-budak kat kilang ni.Yang paling muda tak silap aku 19 tahun.Muda sangat.Tapi dah bertunang.Huh.Untunglah.Aku bayang tunang pun tak nampak lagi.Eh.Tetiba.

Tengah sembang-sembang,ada akak ni tanya umur aku berapa.

Belum sempat aku jawab,betapa baik hati sorang akak ni tolong jawabkan untuk aku

"Hang ni kalau bagitau umuq 26 pun orang boleh percaya"

Waaahhh.WOW!

Aku pun bantai gelak ja walaupun nampak sangat gelak aku tu buat-buat.Mana taknya,aku 24 pun tak sampai lagi.Kalau aku tak gelak,memang aku dah blah dari situ.Nampak kebiadaban terhadap orang tua.

Bukan kali pertama aku dengar.Sebab tu aku boleh gelak lagi.Sebab ada orang pernah bagitau depan-depan aku cakap muka aku tua.Heh.

Aku kisah.

Kalau aku tak kisah,aku tak sentap dan menangis masa pertama kali aku dengar.Menangis?Heee...

Aku bukan batu yang tidak bertelinga yang tidak boleh mendengar lalu menghantar maklumat ke otak dan interpret information that I heard.*ha,speaking kau*

Mungkin faktor aku anak sulung yang membuatkan aku lebih matang dan nampak tua sedikit.
Mungkin aku jarang tersenyum yang menyebabkan aku nampak tua sedikit.
Mungkin aku asyik fikirkan masalah yang meyebabkan aku nampak tua sedikit.

Hmmm..
.
.
.
.
.

Tak tahu nak elaborate apa lagi pasal ni.

People don't know what I'd been through.When I'm being "crazy" with all laugh in front of friends or others, I'm actually lonely after that.The sorrow of my life,the pain of my life,hope I can share it all with the people who is truly understand me.Simply said,I'd no sweet memories of my childhood,teenagers.They don't know. And I won't tell. *sigh,don't like this emotional end of this entry*










8 comments:

  1. nak cover diorang lagi tua dari ang kot..
    lantak pi orang nak cakap ape..yang penting kitew maseh mude lerrrr..
    agagagaga...*peace
    lebiu jumaaa~~

    ReplyDelete
  2. ntah lah adiy,
    tapi memang btol kot tapi kebenaran tu pahit,dop?
    hehehe,x pa,I'm ok noe.
    lebiu too much.nak lepak ngan adiy suma..rindu.

    ReplyDelete
  3. apapun pic kt atas tu bt aku gelak sorang2 daa..haha..terbaik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. gelak la sorang2,nanti..kat tepi hampa..ada..ada..hiihiiihih =P

      Delete
  4. ok ler tu awek mude, sape xmau kan?ehehe sy pon nak kalau nk bagi :)
    tp pic kt atas tu memang la...memang laaaaa :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalahnya saya awek tuo.muahahah.
      pic tu izzamLISA moden self cap sndri.=D

      Delete
  5. muahaha..saya lagi kesian..orang ingat budak sekolah lagi..mentang mentang la pendek..=\

    5 jenis roommate yang akan anda temui

    http://iniblogabangkamil.blogspot.com/2013/04/5-jenis-roommate-yang-mungkin-anda.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn besedih sorang2,diri ini pun pendek jugak
      adik2 lain semua tinggi2.ceit,x boleh buli diorang.

      Delete