20130101

DULU-DULU PUNYA KENANGAN

2-3 hari ni cuaca selalu mendung.Elok-elok ja waktu ak tengah cuti ni.Memang melepak habis lah dalam bilik.Terperap tengok laptop,internet.Memang relaks habis!

Tapi mak ak tak boleh relaks.Gosip-gosip dengan jiran.Heh.Mana taknya.Sekolah nak bukak.Haruslah kalut bagai nak siapkan semuanya.Buku,baju,alat tulis,kasut,stoking..bla bla...

Ak dulu macam tu jugak.Kalau boleh semua benda nak baru.Tapi kalau ada yang boleh guna lagi,tak belilah lain.*padahal dalam hati memberontak nak yang baru,ceh!*

Kalau kecik-kecik sekolah rendah dulu,benda yang kena ada haruslahh

KOTAK PENSEL
Macam-macam jenis kotak pensel ni.Ada yang jenis besi yang 2 tingkat punya.Ada yang jenis plastik yang corak bunga-bunga.Budak lelaki selalunya guna yang bekas video punya,pastu hias dengan seletip kaler-kaler.
yang ni memang popular.pastu susun alat tulis ikut kreativiti masing-masing ye!


yang ni pun selalu gak guna.Boleh mengasah bakat seni lukisan lagi.Macam mana?Tekap je corak kat kotak pensel tu atas kertas kosong dengan pensel.Siap!*kalah leonardo da vinci*


Ni lah yang ak cakap kotak pensel video ni.Klasik petala zaman saloma!Adik ak pun guna yang ni lagi.Kesian,nanti akak beli yang canggih punya eh.

PEMADAM
Yang ni ak pun terjebak sekali.Dulu-dulu pemadam dalam 20 sen,30 sen..Ni masa budak-budak lah.


Pastu main lawan pemadam.Gila semua kawan ak main serius gila macam wakil untuk olimpik.

Banyak lagi barang-barang sekolah lain.Tapi tak kiralah betapa mahal sekalipun,kena ingat jugak kat orang yang tak berkemampuan.

Tiba-tiba rasa syahdu pulak.Rasa nak sekolah balik.Eh.*mood hujan rintik-rintik air bergelora*

izzati


3 comments:

  1. HAHA. aku pon sama weh. dulu tak layan pensel box gegel neh :P

    ReplyDelete
  2. haha..aku pom guna yang video punyer..
    sebab kan dulu murah2, smpai ade 2,3,4 kotak pensil jer...

    ReplyDelete
  3. @kisah lalu <> ganahnya awak,boyish2 otai zaman skolah ni.haha

    @aadila <>dulu2 barang memang murah,skang.haishh,mahai!sapa kah yg brsalah dalam hal ni??*serius*

    ReplyDelete