20121020

ESTELLE

Bukak facebook.

Scroll down.Nampak page ni

http://www.facebook.com/activists.palestine

ESTELLE?

Ingatkan nama orang.Atau mungkin diambil bersempena nama orang.Mungkin.

Ingat mavi marmara?Tak?
Ingat marimar,cerita filipina tu?Ingat!
*kau pilih sama ada kau nak bom tangan atau nuklear?*

Ak masih ingat video yang ditunjukkan dalam sebuah rancangan temubual pagi.PAGI?!*ak tahu kau tak TERbangun lagi ,x apa*Ak ingat lagi macam mana tentera zionis mengepung mavi marmara dan menyerang orang yang berada di atas kapal.Kapal tu bukannya menyeludup senjata.Mereka membawa bantuan yang hendak disalurkan.Estelle jugak mempunyai tujuan yang sama.Namun,mereka mengatakan mereka mahu  tentera rejim zionis melihat misi ini dari perspektif yang berbeza.Berbeza yang bagaimanakah?Mereka boleh terimakah perspektif itu?Tunggu sampai tengah bulan ini apa yang akan jadi.

Boleh tengok link ni



Ak cuba melihat dari sudut yang berbeza.Ya,ia bukannya soal umat Islam atau soal agama semata-mata.Ia melibatkan nilai kemanusiaan.Ak suka amat melihat sokongan yang ditunjukan tanpa mengira agama apabila misi bantuan dilakukan.Tapi,kita sebagai umat Islam sendiri haruslah mengambil tahu bukan?



Sebahagian saja gambar yang di post kat fb*link atas sekali*


No comments:

Post a Comment