20120605

TIDAK!!AK BUKAN MAK CIK!

Ada satu hari tu,baru berlaku kejadian yang sadis ni.*sambil lap2 air mata*

Gelak?berani gelak?PANG!!!!!!!!

Ak pergi pasar malam dan sehingga kini ak masih memerlukan jawapan kenapa ia dipanggil pasar malam walhal belum maghrib pun orang dah berpusu-pusu ke sana.*hebat tak bahasa malaysia ak?*


Dan ak pun berjalan dengan mak ak.Haruslah bajet ayu sikit bila berjalan dengan mak kan.Nampak macam anak mithali lah kononnya.KONON.Bila ak melepasi bahagian yang jual sayur2 ni,tiba-tiba ad satu suara di belakang ni

"MAK CIK,saya nak bayar ni" lebih kurang macam tu lah.


Dan waktu perkataan MAK CIK dilaungkan secara pantas dan automatiknya itulah ak berpaling sambil melibaskan tudung ak ke belakang.Ak tengok ad seorang ni nak bayar sesuatu kat penjual.


Dan ak pun berfikir dalam hatiku yang suci murni ni

Kenapa ak berpaling masa dia panggil MAK CIK?

Kenapa?Kenapa?

Ak masih muda.

Apakah?

2 comments:

  1. ngeh3 da ready lettew nak jd makcik keke

    ReplyDelete
  2. urghh,sentap kot wk2 pusing tgk org tu.
    rasa tua kejap
    +__+''

    ReplyDelete