20111106

MANUSIA PELIK,PERANGAI PELIK

Semalam,turun dari bas.Setelah berperang dengan kesesakan yang melampau-lampau,
ak mengharapkan sedikit ketenangan.
Sedikit ruang untuk ak bernafas.
*emo sampai ayat berbunga daun duri*

TAPI3

Turun dari bas saja
Ada "benda" yang menyesakkan mata,hati dan emosi.Ceit!

CASE I
Ada drama swasta,kerajaan yang apa2 ntah mengganggu.
Watak:Dilakonkan oleh sepasang kekasih yang kasihan.
Tempat:kawasan teksi berhampiran bas

Kalau pun kau nak putus dengan cik aweks,jangan lah main clash2 gitu ja.Kau ingat kau tengah main games word kot.Sambil kau jalan,sambil cakap laju2.. kita clash,kita clash.Yang aweks merayu-rayu yang pa2 ntah.Waktu tackle,sanggup berhabis air liur dengan kata2 janji manismu..Senangmya...macam pakai buang bahh..eh!

CASE II
Dari jauh ak dah nampak ambulans.Laju.Siren ada.Emergency lah tu.
Common Sense Human.
Kalau kecemasan,beri ruang.Bukannya halang laluan.
Ini tidak,apa dah jadi dengan sikap manusia sekarang.
PENTING DIRI,macam kau orang penting yang negara perlukan
Bagi ja lah laluan
Tak luak
Tak rugi
Ok,yang ni klise,
Bayangkan kalau dalam kereta 4 segi tu adik beradik ke,saudara,sepupu sepapat ke,aweks o balaks ke..
Mestilah kau marah kalau orang tak bagi laluan kannn..

MANUSIA.Dijadikan dengan sifat sempurna.Atas diri sendiri sifat yang terbentuk itu baik @ tak.

+___________+ hoho,emo raya korban.


No comments:

Post a Comment